Dag 3 uit de jungle

7 december 2014 - Mae Sot, Thailand

Vanochtend hebben we voor 't eerst uitgeslapen. Om 10 uur is ons ontbijt verzorgd bij het blokhutje. Cornflakes met melk en toast. Verbazend lekker op zo'n warme ochtend. Maar net toen Amber naar de wc ging, en ik diep in mijn telefoon zat, kwam daar onze gids aan. Ik raakte in paniek, want ik durfde hem totaaal niet onder ogen te komen. Gelukkig ging het gesprek oké. Hij legde mij uit in het gebrekkig Engels dat hij zich erg veel zorgen zat te maken gister. Dit was namelijk nog nooit gebeurd. Maar wat ons gister nog niet verteld was, is dat de mensen van het blokhutje een klein signaal naar de plek in de jungle hebben gegeven, waar onze gidsen zaten. Toen onze gids hoog bij de bergen stond heeft hij om half 6 's avonds het signaal gezien en betekende dat dat wij in veiligheid waren. Hoe cool is dat? Wij hebben er niks van meegekregen, maar er was dus blijkbaar nog 1 manier om onze gidsen te bereiken. Gelukkig maar. Hij zei nog dat als we graag op die olifanten wilden rijden, dat we terug gebracht konden worden, maar het leek ons maar beter om terug te keren naar Bangkok. Nu zijn we op de helft. We hebben al uren in de overvolle pickuptruck gezeten, hebben nu een tussenstop gehad om avond te eten, en zometeen stappen we in de 'vip nachtbus' terug naar Bangkok. Daar gaan we lekker relaxen en een beetje shoppen, (Hopelijk toch nog naar de Wat Pho) en twee dagen daarna gaan we waarschijnlijk naar een mooi eiland genaamd Kau to. Toch wel een rare week. Van de stad naar de jungle, van de jungle weer naar de stad.