Eindelijk in Hong Kong..

23 september 2015

Ik ben er!
Het voelt nog als gisteren dat ik met knikkende knieën bij de huisarts medicatie voor vliegangst aanvroeg voor deze 11 uur lange vlucht. Mijn eerste reis in m'n eentje.
"Je wordt er wel een beetje suf van, en drink er ook maar geen alcohol bij." Jammer. Meestal gooi ik die gratis wijntjes met alle plezier naar achter in het vliegtuig.
Na Sjuul, Paloma en Deva (Die met me mee zijn gegaan naar Schiphol) met traantjes in mijn ogen gedag heb gezegd, ging alles lekker vlug. Sterker nog, na een bezorgd telefoontje van mijn moeder, en een telefoontje van Dan ter geruststelling gehad te hebben, zat ik eigenlijk pretty much al in het vliegtuig. Nu ga ik je vertellen dat dit echt de beste vlucht is geweest. Drie vrije stoelen, comfortzone, extra dekentje. Ik heb door elke maaltijd heen geslapen, geen enkele film afgekeken. En dan het uitzicht... Iedereen moet dit meemaken. Wat heerlijk. Iedereen kent het wel. Meestal als je net ergens aankomt met het vliegtuig, gaan er vaker gedachtes door je heen; "Nou.. Dit is eigenlijk gewoon best lelijk." (Luchthavens zitten meestal niet in het allermooiste gebied) Maar dit was tegenovergesteld. Al veeeer van boven zie je alle wolkenkrabbers op verschillende eilanden uitsteken. Je ziet veerboten heen en weer varen, stranden omringd door prachtig gebergte. En dan de landing. Wauw. (Snapchatters hebben h'm als het goed is ook mee kunnen maken) Het was een soepele landing, met het gevoel dat je zo het groenachtige water in gaat duiken met je vliegtuigje waarin 300 mensen, en dan net op tijd land je op het land. "Thank you for flying KLM, and have a wonderfull stay".

Een beetje verward door de combinatie van de medicatie en mijn jetlag ben ik er dan eindelijk. Dan staat al enthousiast klaar om me te ontvangen. Na m'n zware tas afgezet te hebben, neemt Dan me al gelijk mee naar ' Tsim sha tsui' een eilandje tegenover ons eiland (Hongkong island). Het weer is benauwd, rond de dertig graden. Met een veerbootje voor zo'n 20 cent varen we over. Vanaf dit eiland kan je de prachtige skyline van Hong Kong zien terwijl je over the 'avenue of stars' loopt. Sterren met een handafdruk op de grond van allerlei Chineze helden en sterren. Ook vindt hier -wat bij velen op de bucketlist staat- het beroemde standbeeld van Bruce Lee plaats, met twee handafdrukken in de grond. De skyline is echt oogverblindend mooi. Ik heb besloten hier terug te komen en een goede foto van te maken wanneer we een GoPro hebben gekocht.
Later op de avond zijn we naar de bioscoop geweest.

Over de volgende dag valt niet veel te bloggen.. Ik was zo jetlagged dat ik in bed ben gebleven tot 3 uur, en verder overdag eigenlijk niks heb gedaan. In de avond heeft Dan me Hong Kong central laten zien waar we natuurlijk lekker cocktailtjes naar binnen hebben zitten te werpen.

De volgende blogs moet ik nog schrijven, Dan wordt een beetje ongeduldig omdat we zo naar een paardenrace by night gaan.
Volgende blogs gaan over mijn wandeltocht van 2,5 uur, zoekend naar de oudste tempel 'Man Mo temple' van Hong Kong (gister), en een heel ander perspectief van Hong Kong. Namelijk de prachtige natuur, midden in de bergen en op een van de stranden.

Tot morgen!

1. Anna:
    23 september 2015
    woh, dat klinkt allemaal wel erg cool ! Geniet ervan! x mama